-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11842 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

اگر در نماز ذكر ي را كه درست تلفظ كرده ايم را تكرار كنيم چه حكمي دارد ؟ آيت الله فاضل
الف) در نماز اگر ذكري را اشتباه گفته باشيم، واجب است دوبارة صحيحآن را بيان كنيم.
ب) اگر در صحت ذكري شك داشته باشيم، ميتوان احتياطاً آن را اعادهكنيم.
ج) اگر ذكري را به طور صحيح گفته باشيم، دوباره بگوييم، نماز باطلنميشود؛ ولي اگر باعث وسواس شود، حرام است.
د) اگر در ركوع، ذكري غير از ذكر ركوع بگويد، آن گاه بلافاصله متوجه شدهو صحيح آن را بگويد، نمازش صحيح است و سجدة سهو واجب نميشود.
آيت اله فاضل لنكراني در مورد تكرار كلمات و اذكار نماز ميفرمايد:
«اگر در صحت آيه يا كلمه شك دارد (كه آن را صحيح ادا كرده يا نه) و از آننگذشته و تجاوز نكرده است (مشغول آيه يا جمله بعد نشده)، واجب استتكرار كند واگر تجاوز كرده (وارد آيه يا جمله بعد شده) تكرار به قصد احتياطجايز است، به شرط آن كه منشا شك و تكرار وسواس نباشد و به حد وسواسنرسد وگرنه صحت و جواز تكرار مشكل است».(جامع المسائل، آيت اللهفاضل لنكراني، ج 2، ص 136، مساله 275)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.